به اطلاع شما سروران گرامی می رسانیم مرکز درمانی ابن سینا نوروز 1403 همانند سالهای گذشته در کنار شما می باشد.

به اطلاع شما سروران گرامی می رسانیم مرکز درمانی ابن سینا نوروز 1403 همانند سالهای گذشته در کنار شما می باشد.

بخش ها (دپارتمان)  / .  آیا در صورت حضور در مکان‌های شلوغ باید تست کووید ۱۹ داد؟
dpa cebnesina covid test2

آیا در صورت حضور در مکان‌های شلوغ باید تست کووید ۱۹ داد؟

با رفع محدودیت‌های مربوط به قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی، جلوگیری از ازدحام زیاد مردم سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

 

  • اگرچه حضور در گروه‌های شلوغ ریسک ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد.
  • اگر نزدیک فردی که مبتلا به کووید ۱۹ است بوده باشید و یا شروع به بروز علائم بیماری کرده‌اید، شاید نیاز باشد که تست کرونا بدهید.
  • همچنین ممکن است نیاز باشد به مدت ۲ هفته خود را قرنطینه کنید، به‌خصوص اگر با افراد آسیب پذیر زندگی می‌کنید.
  • در صورت مراجعه به مناطق شلوغ، توصیه‌های مربوط به فاصله گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک می‌تواند به کاهش خطر کمک کند.

 

با رفع محدودیت‌های مربوط به قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی، جلوگیری از ازدحام زیاد مردم سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

ما همواره سعی می‌کنیم اقدامات احتیاطی را رعایت کنیم، اما گاهی اوقات هنگامی که فرد در یک اجتماع بزرگی از افراد قرار می‌گیرد، حفظ فاصله فیزیکی دشوار است.

اگر اخیراً در اجتماعات شلوغ حضور داشته‌اید، ممکن است برایتان سؤال باشد که آیا ممکن است در معرض کرونا ویروس قرار گرفته باشید و یا خیر، آیا باید آزمایش کرونا انجام دهید یا خیر؟

 

چه زمانی آزمایش کووید ۱۹ انجام دهیم؟

به گفته جیسون یانگ، استادیار دانشکده پزشکی روتگرز نیوجرسی، فهم ما از COVID-19 هنوز در حال پیشرفت است. با این حال، اجماع علمی فعلی این است که هر اجتماع گسترده‌ای ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی توضیح داد که حتی اگر افراد در حال حاضر علائمی از خود نشان ندهند نیز قادر به انتقال ویروس هستند.

یانگ گفت اگر باکسی که اخیراً مبتلا به کووید ۱۹ تشخیص داده شده است در تماس نزدیک بوده‌اید باید سریعاً آزمایش دهید.

اگر شروع به بروز علائم COVID-19، مانند سرفه، تنگی نفس یا تب کردید، شاید نیاز به انجام آزمایش باشد.

وی گفت دارا بودن شغلی که در آن تماس مکرر با مردم دارید نیز می‌تواند نشانه‌ای باشد که ممکن است نیاز به انجام آزمایش کرونا داشته باشید.

با این حال، اگر اخیراً در یک گردهمایی بزرگ و شلوغ مانند اعتراض یا تجمع مشابه شرکت کرده باشید، یانگ توصیه می‌کند که یک هفته برای انجام آزمایش صبر کنید.

وی توضیح داد: “دوره نهفتگی ویروس SARS-CoV-2 یک تا دو هفته است، بنابراین آزمایش بلافاصله پس از شرکت در اجتماعات بزرگ ممکن است نتایج منفی کاذب در پی داشته باشد.”

 

قرنطینه خانگی

یانگ خاطرنشان کرد: هیچ دستورالعمل رسمی درباره زمان قرنطینه خانگی وجود ندارد.

با این حال، او احساس می‌کند اگر در اجتماعات شلوغی بوده باشید، به‌خصوص اگر افرادی که در اطراف شما بوده‌اند از ماسک استفاده نمی‌کردند، قرنطینه ایده خوبی است.

برایان لابوس استادیار دانشگاه نوادا، دانشکده بهداشت لاس‌وگاس، در ادامه توضیح داد که قرنطینه کردن خود پس از شرکت در یک رویداد بزرگ مهم است زیرا امکان فهمیدن اینکه آیا دیگر افراد شرکت کننده به ویروس مبتلا بوده‌اند یا خیر وجود ندارد.

علاوه بر این، لابوس گفت اگر باکسی که در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار دارد، قرنطینه فردی بسیار بااهمیت است.

برای قرنطینه فردی باید ۱۴ روز در خانه بمانید و از تماس با افراد دیگر – از جمله کسانی که در خانه شما زندگی می‌کنند – خودداری کنید.

وی گفت: “اگر تا پایان چهارده روز علائم بیماری را نداشتید، بعید است که به آن مبتلا باشید.”

 

تست COVID-19 یا آزمایش آنتی‌بادی؟

اگر قصد انجام آزمایش کرونا دارید، مهم است بدانید که دو نوع آزمایش وجود دارد. یکی برای تشخیص خود ویروس و دیگری مربوط به آنتی‌بادی‌هایی است که بدن ما هنگام ایجاد عفونت تولید می‌کند.

آزمایش‌های ویروس شامل نمونه برداری در حفره بینی یا انتهای حلق است.

سپس این نمونه‌ها برای وجود کد ژنتیکی ویروس مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند.

آزمایش آنتی‌بادی شامل گرفتن نمونه خون است که به دلیل تشخیص وجود پروتئین‌های ویروسی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود که آیا پادتن در بدن فرد موجود است یا خیر. این دو آزمایش اطلاعات متفاوتی را ارائه می‌دهند. آزمایش ویروس به شما می‌گوید آیا در حال حاضر آلوده‌اید یا خیر. آزمایش آنتی‌بادی به شما می‌گوید که آیا در گذشته مبتلا به عفونت بوده‌اید یا خیر. اگر نگران این هستید که ممکن است عفونت فعال داشته باشید، آزمایشی انجام دهید که خود ویروس را تشخیص دهد.

همچنین ممکن است بخواهید آزمایش آنتی‌بادی را در آینده انجام دهید تا بفهمید عفونت برطرف شده است یا خیر، اگرچه یانگ هشدار می‌دهد که هنوز نمی‌توان با قطعیت گفت که وجود آنتی‌بادی به معنای عدم ابتلای مجدد به بیماری است.

 

چگونه آزمایش کرونا انجام دهیم؟

آزمایش PCR به‌طور گسترده موجود است.

PCR مخفف واکنش زنجیره‌ای پلیمراز است. نوعی آزمایش که می‌تواند برای شناسایی مواد ژنتیکی در یک نمونه متعلق به ویروس SARS-CoV-2 مورد استفاده قرار گیرد.

نتیجه مثبت در این آزمایش نشان می‌دهد که شما به عفونت فعال COVID-19 مبتلا هستید.

 

چگونه می‌توانید از خود در اجتماعات محافظت کنید؟

بهترین توصیه جلوگیری از حضور در اجتماعات بزرگ است زیرا باعث می‌شود تعداد افرادی که احتمالاً آلوده هستند را محدود می‌کند.

با این حال، این کار همیشه آسان نیست، به‌ویژه اگر می‌خواهید در برخی رویدادها مانند اعتراضات مدنی شرکت کنید.

اگر احساس می‌کنید باید در اجتماعی حضور داشته باشید، باید فاصله خود را از دیگران به بهترین شکل ممکن حفظ کنید.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کند که حداقل ۲ متر (طول دو بازو) بین فرد و سایر افراد فاصله حفظ شود. استفاده از ماسک نیز مهم است، اما نه برای محافظت از خود، بلکه حفاظت از دیگران.

وی گفت، همچنین به یاد داشته باشید که مرتب دستان خود را بشویید و از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید.

 

سخن پایانی

اگرچه بهترین توصیه برای جلوگیری از شیوع COVID-19 عدم شرکت در تجمعات زیاد مردم است، اما در بسیاری از مواقع افراد مجبور به شرکت در فعالیت‌هایی هستند که جمعیت زیادی در آن حضور خواهند داشت.

اگر در مکان‌های پر ازدحام قرار گرفتید، این نکته را به خاطر بسپارید که ممکن است در معرض خطر بیماری و شیوع آن از افراد دیگر قرار بگیرید.

حتماً اقدامات محافظتی مانند پوشیدن دستکش و ماسک، شستن دست‌ها و فاصله اجتماعی را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

همچنین ممکن است در هفته‌های بعد از آن اقداماتی مانند خود قرنطینگی یا انجام آزمایش COVID-19 را در نظر بگیرید، به‌خصوص اگر در معرض فرد مبتلا به این بیماری قرار داشته باشید یا باکسی که آسیب پذیری بیشتری در برابر این بیماری داشته باشد زندگی کنید.

 

منبع:

https://www.healthline.com/health-news/if-youve-been-in-a-crowd-should-you-get-tested-for-covid-19#COVID-19-test-or-antibody-testing?

ساعات کاری