به اطلاع شما سروران گرامی می رسانیم مرکز درمانی ابن سینا نوروز 1403 همانند سالهای گذشته در کنار شما می باشد.

به اطلاع شما سروران گرامی می رسانیم مرکز درمانی ابن سینا نوروز 1403 همانند سالهای گذشته در کنار شما می باشد.

بخش ها (دپارتمان)  / .  اتاق عمل
otagh amal

اتاق عمل

بخش جراحی بیمارستان ابن سینا متشکل از ۶ اتاق جراحی فعال و مجهز به تجهیزات پیشرفته و بروز دنیاست که به عنوان یک بخش تخصصی ، انواع جراحی  ها را پوشش می دهد.

در این بخش انواع جراحی ها توسط جراحان متبحر و مجرب صورت می گیرد.

مهم ترین جراحی هایی که در ابن سینا انجام می شود:

  • انواع جراحی های گوش ، حلق و بینی
  • جراحی کلیه و مجاری ادراری
  • انواع جراحی های ارتوپدی (جراحی های تعویض مفاصل زانو و هیپ)
  • جراحی ، زنان و ترمیمی زنان 
  • جراحی لثه و دندان بزرگسالان
  • جراحی چاقی (اسلیو و بای پس معده)

تجهیزات مورد استفاده در بخش جراحی نیز از بهترین برندهای موجود دنیا بوده و برای بهبود عملیات جراحی، برخی تجهیزات خاص که کمتر بیمارستانی به آن مجهز می باشد، تهیه شده است.

استفاده از جدیدترین  و به روزترین ابزارها و تجهیزات روز دنیا در کنار تبحر و تجربه جراحان باعث کیفیت بالای جراحی، رضایت مندی و تسریع در بهبودی بیماران شده است.

از جمله تجهیزات این بخش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

استفاده از لیرز جهت برداشتن پروستات بدون نیاز به برش و خون ریزی. (مناسب برای بیماران پیر و سالمند و ریسک بالای قلبی)

استفاده از لیزر جهت جراحی هموروئید ، شقاق  و فیستول بدون نیاز به برش و بخیه جراحی. (مناسب برای تمامی بیماران با کاهش عوارض و بهبودی سریع و بازگشت به کار)

استفاده از ابزارهای آندوسکوپی و دوربین جهت انجام عمل های غیر تهاجمی شکمی و لگنی ، آپاندیس، کیسه صفرا، جراحی چاقی (اسلیو و بای پس معده) جراحی های روده باریک و بزرگ، رحم و تخمدان ها.

استفاده از ابزارهای آندوسکوپی و دوربین جهت انجام عمل های غیر تهاجمی  مفاصل و استخوان، جراحی مفصل  شانه ، زانو و هیپ و مچ پا.

استفاده از دستگاه گاماپروب جهت اعمال برداشت توده و تومور به خصوص توده های پستان باعث شده دقت در این جراحی ها بسیار بالا رود و تمامی  ضایعه برداشته شود و ریسک عود بسیار کاهش یابد.

استفاده از لنزها و دوربین های مخصوص مجاری ادراری و کلیه باعث شده این جراحی ها بدون نیاز به برش و خون ریزی در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

از جمله این جراحی ها می توان به جراحی شکستن و برداشت کلیه به روش غیر جراحی و شکستن و برداشتن سنگ های حالب و مثانه اشاره کرد.

استفاده از دوربین ها و تجهیزات در تشخیص و جراحی های زنان بدون نیاز به برش جراحی و خون ریزی همراه با بهبودی و ترخیص سریع بیماران از بیمارستان از جمله دیگر این تجهیزات می باشد.

جراحی لثه و دندان بزرگسالان با بیهوشی کامل در کنار یونیت های مجهز دندان پزشکی در این مرکز ، باعث شده علاوه بر آرامش و رضایت مندی بیماران موجب کاهش هزینه و ترمیم همه دندان ها در یک جلسه شود.

 استفاده از میکروسکوپ های فوق پیشرفته در عمل های مغز ، نخاع و گوش بسیار حیاتی بوده که موجبات دقت، سرعت و کاهش عود بیماری را به همراه دارد.

استفاده از دستگاه های عکس برداری حین عمل باعث افزایش دقت، سرعت در عمل های ارتوپدی شده است .

استفاده از دستگاه های پیشرفته در شکستن و خارج سازی سنگ های صفراوی به همراه بیهوشی باعث بهبودی سریع بیماران و موجبات رضایت مندی بیماران را برآورده کرده است.

این بخش در طبقه ۴ بیمارستان قرار دارد.

مشاهده تصاویری از اتاق عمل:

ساعات کاری