به اطلاع شما سروران گرامی می رسانیم مرکز درمانی ابن سینا نوروز 1403 همانند سالهای گذشته در کنار شما می باشد.

به اطلاع شما سروران گرامی می رسانیم مرکز درمانی ابن سینا نوروز 1403 همانند سالهای گذشته در کنار شما می باشد.

بخش ها (دپارتمان)  / .  جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات
جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات

جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات

جراحان شناخته شده در کلینیک جراحی مغز و اعصاب بیمارستان ابن سینا هر ساله تعداد زیادی از انواع اعمال جراحی پیچیده جراحی را انجام می دهند.

جراحان کلینیک جراحی مغز و اعصاب بیمارستان ابن سینا همواره در درمان عارضه های مغزی-عصبی، با استفاده از تکنیک ها و روش های پیشرو و نوآورانه سرآمد هستند.

کلینیک جراحی مغز و اعصاب بیمارستان ابن سینا

 

جراحی ستون فقرات

حدود نیمی از اعمال جراحی مغز و اعصاب بر روی ستون فقرات صورت می گیرد و جراحان بیمارستان ابن سینا در این حوزه به خوبی آموزش و دوره دیده اند. بعضی از اختلالاتی که در این کلینیک مورد درمان قرار می گیرد شامل بیماری های مربوط به گردن، قفسه سینه و دیسک کمر، تومورهای ستون فقرات، تومورهای نخاعی، شکستگی ها و … می شود.

جراحی ستون فقرات

روش های کم تهاجمی درمان دیسک کمر بین مهره ای

بیمارستان ابن سینا با برخورداری از پزشکان متخصص و فوق تخصص روش های جراحی کم تهاجمی درمان دیسک بین مهره ای همچون لیزر دیسک کمر، تزریق دیسکوژن، اوزون تراپی و … را به مراجعین محترم ارائه می کند.

لیزر دیسک کمر

اگر از درد شدید گردن یا کمر ناشی از ابتلا به بیرون‌زدگی دیسک رنج می‌برید، می‌توانید با انجام  عمل لیزر دیسک کمر (دیسکتومی لیزری) در کلینیک تخصصی جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان ابن سینا در کمترین زمان و بدون نیاز به انجام عمل باز و تنها با اعمال بی‌حسی موضعی، درد خود را تسکین دهید. در طی این عمل، با استفاده از اشعه‌ی لیزر بخش کوچکی از دیسک سوزانده و تبخیر می‌شود و در پی آن فشار از روی شاخه‌های عصبی برداشته می‌شود. این عمل به صورت سرپایی انجام می‌شود و بیماران می‌توانند بلافاصله بعد از این عمل از بیمارستان مرخص شوند و به خانه بازگردند. این عمل نیازی به بستری شدن در بیمارستان و گذراندن دوره بهبودی طولانی‌مدت ندارد و هزینه‌ی آن به طور قابل ملاحظه ای از عمل باز کمر کمتر است.

نحوه انجام عمل لیزر دیسک کمر

عمل لیزر دیسک کمر با استفاده از یک پروب باریک صورت می گیرد. در این عمل از اشعه‌ی لیزر که از سر پروب تابش می‌کند استفاده می شود. این پروب از طریق پوست و با کمک تصاویر اشعه ایکس، به سمت دیسک مورد نظر هدایت می‌شود و در با دقت در محل مورد نظر قرار می‌گیرد. پس از قرارگیری پروب در محل مورد نظر، به منظور سوزاندان بیرون زدگی دیسک کمر، اشعه‌ی لیزر به دیسک فرسایش یافته تابانده می‌شود. این کار حجم دیسک را نیز کاهش داده و فشار را از روی شاخه‌های عصبی بر می‌دارد و همچنین موجب کاهش التهاب دیسک می‌شود.

اوزون تراپی

تزریق اکسیژن-اوزون یکی از روش‌های درمانی است که برای درمان برخی از مشکلات کمر از جمله آرتروز و بیرون‌زدگی دیسک استفاده می شود. این روش زمانی به کار می‌رود که سایر روش‌های درمانی موفقیت‌آمیز نبوده‌اند و نیاز است که زمان انجام عمل به تعویق بیافتد و یا امکان انجام عمل وجود ندارد. روش اوزون‌درمانی (اکسیژن درمانی) روشی غیرتهاجمی است که اجرای آن ساده است و به همین خاطر به صورت سرپایی انجام می‌شود.

اوزون تراپی بیمارستان ابن سینا

 

تزریق دیسکوژل

تزریق دیسکوژل روش جدیدی در درمان دیسک کمر است که به تازگی مورد استفاده قرار گرفته است. در این روش از خواص مفید اتانول مطلق برای درمان درد دیسک کمر استفاده می شود. دیسکوژل در واقع ترکیبی از الکل، سلولز و تنگستن است که به صورت ژل در آمده است.

روش انجام تزریق دیسکوژل

در این روش، دیسک کمر تحت هدایت فلوروسکوپی سی آرم (C-Arm fluoroscopy) و با استفاده از سوزن نخاعی، سوراخ می شود، سپس پزشک با استفاده از یک سوزن صاف، انعطاف پذیر و بسیار نازک به راحتی به داخل نوکلئوس دیسک دسترسی پیدا می کند و دیسکوژل را تزریق می کند.

مقدار دیسکوژل تزریق شده در داخل هر دیسک بین مهره ای از ۰.۵ تا ۰.۸ میلی لیتر متفاوت است. بعد از درمان از بیمار خواسته می شود روی تخت به پشت دراز بکشد و در همان حالت دو ساعت استراحت کند. بعد از بازگشت از مطب، بیمار می تواند کارهای روزانه و فعالیت های فیزیکی خود را به تدریج از سر گیرد.

همکاری با دیگر بخش ها

در کلینیک جراحی مغز و اعصاب بیمارستان ابن سینا جراحان با همکاری تیمی از دیگر پزشکان و متخصصین دیگر حوزه ها همواره به دنبال ارائه بهترین و مناسب ترین اقدامات درمانی برای هر فرد هستند تا این اقدامات بهترین نتیجه را در پی داشته باشد.

این همکاری این امکان را برای بیمار فراهم می کند تا با دسترسی به پزشکان با تخصص مختلف، در مورد بهترین اقدام درمانی مشورت و تصمیم گیری در قالب یک گروه صورت بگیرد و نتایج در کوتاه ترین زمان در دسترس بیمار قرار گیرد. کاری که ممکن است در برخی مراکز ماه ها به طول بیانجامد در بیمارستان ابن سینا در زمان به مراتب کوتاه تری انجام می شود.

جراحی ستون فقرات

در کلینیک جراحی مغز و اعصاب بیمارستان ابن سینا جراحان توانایی درمان انواع بیماری ها و عارضه های مغز و سیستم عصبی را دارا هستند.

جراحان برای انتخاب مناسب ترین روش درمانی برای هر فرد همواره با تیمی از دیگر پزشکان با تخصص های مختلف در همکاری هستند.

برخی از انواع جراحی هایی که توسط جراحان کلینیک جراحی مغز و اعصاب بیمارستان ابن سینا انجام می شود:

خواندن مطالب مرتبط:

با پزشکان ما در این بخش آشنا شوید:

با پزشکان ما آشنا شوید

Mr. Dr. Babapour

دکتر آرش باباپور

متخصص جراحی مغز و اعصاب

نوبت دهی اینترنتی
دکتر پوریا رویان

دکتر پوریا رویان

فلوشیپ جراحی ستون فقرات

متخصص ارتوپدی

نوبت دهی اینترنتی
doktor javadiyan

دکتر حامد جوادیان

متخصص جراحی مغز و اعصاب

نوبت دهی اینترنتی

ساعات کاری