به اطلاع شما سروران گرامی می رسانیم مرکز درمانی ابن سینا نوروز 1403 همانند سالهای گذشته در کنار شما می باشد.

به اطلاع شما سروران گرامی می رسانیم مرکز درمانی ابن سینا نوروز 1403 همانند سالهای گذشته در کنار شما می باشد.

بخش ها (دپارتمان)  / .  قلب و عروق
کلینیک قلب و عروق

قلب و عروق

پزشکان متخصص در کلینیک قلب و عروق بیمارستان ابن سینا در تشخیص و درمان بسیاری از بیماری های قلبی، از جمله اختلالات نادر و پیچیده تبحر دارند.

تیم متخصصین بیمارستان ابن سینا در درمان بسیاری از بیماری های قلبی از جمله بیماری دریچه قلب، بیماری عروق کرونر، بیماری های قلبی مادرزادی در بزرگسالان و نواقص مادرزادی قلب در کودکان مثل ناهنجاری ابشتین و سندرم هیپوپلاستیک قلب چپ، بیماری ماهیچه قلب، نارسایی قلبی و اختلالات ریتم قلب (آریتمی)، تعلیم و آموزش دیده اند.

پزشکان ما در این کلینیک با همکاری متخصصین دیگر حوزه ها در پی ارزیابی و درمان بیماران با استفاده از پیشرفته ترین تکنیک ها و فن آوری ها هستند.

در همکاری با مهمترین عضو تیم – بیمار – تیم متخصصین ما بر روی هر فرد متمرکز است، هدف این است که نیازهای هر فرد به درستی پاسخ داده شود و به این منظور همه سوالات بیمار با دقت شنیده می شود و به آنها پاسخ داده می شود. 

برخی از خدمات کلینیک قلب و عروق بیمارستان ابن سینا:

  • اکو قلب
  • تست ورزش
  • نوار قلب
  • اکو قلب جنین

کلینیک قلب و عروق بیمارستان ابن سینا

اکو قلب

در این روش از امواج صوتی برای تولید عکس هایی از قلب شما استفاده می شود. این تست رایج به پزشک این امکان را می دهد تا ضربان قلب و پمپاژ خون شما را مشاهده کند. پزشک می تواند از این اطلاعات به منظور تشخیص و شناسایی بیماری های قلبی استفاده کند.

تست ورزش

تست ورزش نشان می دهد که قلب در هنگام انجام فعالیت فیزیکی چگونه عمل می کند. از آنجایی که فعالیت های بدنی و ورزش موجب می شود تا قلب با شدت و سرعت بیشتری خون را پمپاژ کند، انجام تست ورزش می تواند مشکلاتی را که در جریان خون داخل قلب شما وجود دارد، آشکار سازد.

نوار قلب

نوار قلب سینگال های الکتریکی در قلب را ثبت و ضبط می کند. از این تست رایج به منظور شناسایی مشکلات قلبی و مشاهده وضعیت قلب در شرایط مختلف استفاده می شود. نوار قلب که ECG یا EKG نیز نامیده می شود اغلب توسط پزشک در مطب، کلینیک و یا بیمارستان ها انجام می شود. امروزه این دستگاه به یکی از تجهیزات استاندارد در اتاق های عمل و آمبولانس ها تبدیل شده است.

نوار قلب یک آزمایش غیر تهاجمی، بدون درد و با نتایج سریع است. در ECG حسگرهایی (الکترود) که می توانند فعالیت الکتریکی قلب شما را تشخیص دهند به سینه و گاهی اوقات برخی اندام های دیگر وصل می شوند. این حسگرها معمولا برای چند دقیقه بر روی بدن باقی می مانند.

اکو قلب جنین

اکو قلب جنین یک آزمایش مشابه سونوگرافی است. این آزمایش به پزشک شما اجازه می دهد تا ساختار و عملکرد قلب جنین را بهتر مشاهده کند. این آزمایش معمولا در سه ماهه دوم بارداری، بین هفته های ۱۸ تا ۲۴ انجام می شود. این تست اطلاعاتی را در مورد چگونگی شکل گرفتن قلب کودک و صحت عملکرد آن ارائه می کند.

کلینیک قلب و عروق بیمارستان ابن سینا

بیماری ها

متخصصین قلب و عروق ما درمان انواع عارضه های قلب، شریان ها و رگ ها تخصصی دارند. به منظور انتخاب مناسب ترین درمان متناسب با نیازهای هر فرد پزشکان ما در تصمیم گیری ها با پزشکان دیگر و با تخصص های مختلف همواره در تعامل هستند.

کلینیک قلب و عروق بیمارستان ابن سینا در طیف وسیعی از بیماری ها و عارضه های قلبی آماده خدمت رسانی است که در ادامه به برخی ازآنها اشاره شده است:

خواندن مطالب مرتبط:

با پزشکان ما در این بخش آشنا شوید:

با پزشکان ما آشنا شوید

Dr. Shadi Shakharkhar

دکتر شادی شکرخوار

فلوشیپ اکوکاردیوگرافی

متخصص قلب و عروق

نوبت دهی اینترنتی
دکتر محسنی

دکتر مهدی محسنی

فلوشیپ اکوکاردیوگرافی

متخصص قلب و عروق

نوبت دهی اینترنتی

ساعات کاری